" Czekając na idealny moment
możesz nigdy nie rozpocząć dzieła.
Zaczynaj już!

Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś."

H. Jackson Brown

Wcześniej uważałam, że dążenie do perfekcji jest cechą jak najbardziej pozytywną. Teraz coraz bardziej mi ona przeszkadza. Trudno jest zabrać się do pisania, bo wydaje mi się, że nie jestem dobrze przygotowana.

A przecież wystarczy to puścić, aby zacząć pisać. Słowa same wypłyną z głębi i znajdą właściwe miejsce.

Po prostu zacznij. Po prostu pisz.

Jest taka technika, którą poleca jeden z moich największych pisarskich mentorów, Joe Vitale.

Gdy chcesz coś napisać najpierw ustal intencję a potem wyłącz monitor i zacznij pisać przez 20 minut bez przerwy, bez edytowania i poprawek. Pozwól, żaby słowa same płynęły . Jeśli trudno Ci zacząć, pisz po prostu cokolwiek, nawet bla bla bla, aż przyjdzie do Ciebie pomysł lub jakaś myśl. Po 20 minutach zrób przerwę i zostaw napisany tekst.

Testuję tę technikę od jakiegoś czasu i muszę przyznać, że świetnie działa.

Najważniejsze to zacząć.

Zacznij tam, gdzie jesteś z tą myślą, którą masz.


3 komentarze:

Anonimowy pisze...

inspirujące i pozyteczne

Anonimowy pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
Anonimowy pisze...

Czasem warto podjąć ryzyko, jednak nie zawsze. Bilans zysków i strat staram się dokonywać za każdym razem, gdy muszę podjąć ważną decyzję zawodową lub prywatną.

W dążeniu za czymś wielkim i atrakcyjnym zdarzyć się może zapomnienie o najważniejszych w życiu wartościach. Zawsze należy pamiętać o szacunku dla drugiego człowieka oraz o tym, że dobra materialne dają szczęście na krótko. Staram się zawsze pamiętać, że nie jestem sama, że mam rodzinę, stanowię część rodziny, mojej rodziny. Największą wartością dla mnie jest moja rodzina i o niej staram się zawsze pamiętać i ona jest zawsze na pierwszym planie.

Cokolwiek robię staram się być sobą, postępować zgodnie ze swoimi zasadami w zyciu zawodowym i prywatnym.

Myślę, że o wiele ważniejsze od tego kiedy się podejmie działanie jest to czy postępuje się w zgodzie z własnymi przekonaniami, czy pozostaje się sobą.

Joanna